Számos közműszolgáltató döntött, dönt úgy a napokban, hogy tekintettel az egészségügyi veszélyhelyzetre, az ügyfelek és a munkatársak egészsége és biztonsága érdekében személyes ügyfélszolgálatait ideiglenesen felfüggeszti. Az óvintézkedések ellenére a szolgáltatók világos célja, hogy továbbra is zavartalanul kiszolgálják ügyfeleiket és biztosítsák a szolgáltatások zavartalan működését.

A MEKH felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy minden szolgáltató biztosítja ügyfeleinek a telefonos, az írásos, illetve az online elérhetőségeit ügyeik intézésére. A hivatal javasolja, hogy amennyiben a fogyasztó szolgáltatójánál ügyet intézne vagy kérdést kíván feltenni, válassza a telefonos, az írásos vagy az online ügyintézési formát, a szolgáltató weboldalán vagy akár mobilapplikációján keresztül. 

A hivatal kéri minden energiafelhasználó együttműködését és megértését a jelenlegi helyzetben, és javasolja, hogy a telefonos ügyfélszolgálatot elsősorban sürgős esetekben hívja, hiszen várhatóan növekedni fog a telefonos ügyintézésre várók száma, így a várakozási idő is. 

Érdemes a digitális, online felületeket, megoldásokat igénybe venni az ügyek intézése során. Ha a felhasználó még nem tette meg és lehetősége van rá, regisztráljon a háztartását ellátó szolgáltatók online felületein, ahol lehetősége van többek között:

  • mérőállást diktálni és az előző mérőállásokat ellenőrizni,
  • e-számlát igényelni,
  • számlákat, egyenleget lekérdezni,
  • online bankkártyával fizetni,
  • nyitott tételeket, lejárt tartozásokat megtekinteni,
  • adatokat módosítani,
  • számlázási, fizetési módot megváltoztatni (jelen helyzetben a Hivatal javasolja a számlák befizetését elsősorban online, bankkártyával, átutalással vagy csoportos beszedéssel teljesíteni, elkerülve a csekkes befizetést),
  • részszámla értékét módosítani,
  • névátírást kezdeményezni,

a tervezett üzemszünetekről értesítést kapni.

A felhasználóknak továbbra is lehetőségük van a szolgáltatókat írásban, e-mailben és postai úton is megkeresni, a szolgáltató által megadott elérhetőségeken. A naprakész információk érdekében a hivatal javasolja, hogy a fogyasztók kísérjék figyelemmel a szolgáltatók tájékoztatásait, közleményeit.